Якщо пояснювати просто,
конфлікт - це зіткнення двох (або більше) поглядів, думок, ідей з приводу
певного питання. Близькими до цього значення є слова "суперечка",
"сварка".
Кожен із нас хоча б раз
був учасником конфлікту, але не завжди вдається завершити конструктивно подібні
ситуації.
Тому у цьому дописі буде
надано декілька секретів для вдалого, конструктивного виходу з конфлікту.
1. Не достатньо сказати
"ні" або "ти не правий". Важливо в конфліктній ситуації ще
й змістовно висловити власний погляд на проблему. Люди чужі думки не читають і
навряд чи здогадаються про них. Тому чому б не спробувати розказати, що саме
турбує в питанні, що пропонуєте як спосіб рішення, і який результат ви бажаєте
отримати.
2. Протилежний секрет від
першого. Спробуйте розпитати свого опонента про його погляд щодо проблемного
питання.
Це допоможе нам поглянути
на ситуацію по-іншому і, можливо, знайти альтернативний спосіб вирішення.
3. Не висловлюйтеся по
відношенню до вашого співрозмовника на емоціях. Це послабить ймовірність
вирішення конфлікту і може навіть зіпсувати стосунки між опонентами. Якщо є
бажання показати/висловити власні переживання, можна скористатися технікою
"Я-висловлювання".
Наприклад:
"Я ображаюся, коли
мене обзивають".
"Я гніваюся, коли
беруть мої речі без дозволу".
"Я буду вдячний,
якщо зможу почути твій погляд на цю проблематику".
4. Якщо нам треба
проявити власну незгоду з думкою співрозмовника, можна скористатися технікою
"Гамбургер":
Початок - позитивні
висловлювання: "Дякую за твою думку! Я погоджуся з тобою щодо...",
"Мене вразив твій погляд на..."
Покажіть співрозмовнику,
що його думка має позитивні моменти, або має співпадіння із вашим поглядом.
Середина - конструктивна
критика: "Та я мушу не погодитись ..., бо...", "Я маю деякі
зауваження..."
Висловіть свою незгоду з
думкою опонента по тим моментам, які вас турбують і поясніть чому.
Кінцівка - позитивне
завершення:
"Я сподіваюся, що ми
дійдемо до спільної думки", "Дякую, що зміг вислухати мене".
Тут важливо не тільки
висловити подяку чи сподівання, а ще...
5. Висловити пропозицію.
За кожним "ні" має бути власна пропозиція вирішення конфлікту. Адже
вихід з проблеми не завжди криється в чомусь одному, варто також розуміти і про
інші варіанти розгортання ситуації. Тому добре, коли опонентам вдається
поділитися власними поглядами на вирішення конфлікту, бо є з чого вибирати, а
також з'являється можливість знайти інший спосіб виходу з проблеми.
Немає коментарів:
Дописати коментар